Træk vejret rigtigt!

Det er ikke uden grund, at vi bliver bedt om at tage en dyb indåndning, når vi befinder os i en situation, hvor det hele kan virke lidt uoverskueligt eller stressende.

Vores vejrtrækning har betydning for både krop og sind. Når du begynder at trække vejret rigtigt, vil du opleve at få mere energi og større mental ro.

Indre ro & balance

Giv kroppens naturlige “dæmpe”-mekanisme det parasympatiske nervesystem en hjælpende hånd. Brug meditation til at booste de signalstoffer, der giver ro og balance i nervesystemet.

Både åndedrætsøvelser og meditation har en positiv effekt på symptomer på stress og depression.

Åndedrætstræning kan være en del af et terapi-forløb.

Kender du fornemmelsen af et forløsende suk…AAhhhhhh?

Med åndedrætstræning kan du bevidst arbejde med fx forløsende åndedrag. Du kan aktivt hjælpe en terapi-proces ved at få kroppen til at arbejde med dig istedet for mod dig.

Åndedrætstræning er godt mod uro, stress, angst, depression, søvnproblemer, koncentrationsbesvær og mangel på energi.

Breathing is central to every aspect of meditation training. It’s a wonderful place to focus in training the mind to be calm and concentrated.Jon Kabat-Zinn

Kom og vær med!

Meditation er for alle – både nybegyndere og øvede. Tilmeld dig ved at klikke på datoerne.
Der er ingen aktuelle meditationsevents.

Varighed: ca. 50 min.
Pris: 75kr som betales kontant eller via Mobilepay før eller efter sessionen.

Hvad er meditation?

Meditation handler i alt sin enkelhed om at fokusere din opmærksomhed på noget bestemt. Og den ypperste meditation er ren væren tilstede i nuet – uden tanker. Blot opmærksom væren.

Det meste af tiden bevæger dine tanker sig mere eller mindre uvilkårligt rundt. Det ene øjeblik tænker du på en samtale du havde i sidste uge, det næste bekymrer du dig om noget du skal i morgen, for så at tænke på noget, som sker lige nu.

I meditation øver du dig i at styre din bevidsthed. Du kanaliserer hele din bevidsthed hen på et bestemt punkt eller objekt – det kan være fornemmelsen af dit åndedræt, et mantra, din krop eller en bevidst visualisering.

Godt mod stress!

Når du arbejder med din bevidsthed på denne måde, får du styr på dine tanker og du får mindre stress og uro i kroppen. Du udvikler din evne til at koncentrere dig og være til stede i nuet.

Blot 12 minutters daglig meditation med fokus på åndedrættet har vist sig at have meget stor og målbar effekt på mennesker med stresssymptomer.

Alle kan meditere

Alle kan lære at meditere. Som en start kan kropsscanning og meditation på åndedrættet være en god hjælp. En daglig meditations praksis giver mærkbare resultater.
>>>Jeg vil lære det nu!>>>

Læs mere og tilmeld!